بارم بندی عربی اول متوسطه برای سال 91-92
بارم بندي درس عربي (1) سال اول متوسطه كد1/204
الف- ترجمه کلمه و جمله ، درک مطلب و کاربرد واژگان (12 نمره)« صورت سؤال به زبان فارسي باشد.» (مشترك در امتحان پاياني نوبت هاي اول ، دوم و شهريور)
|
عناوين |
نمره |
|
1- ترجمه عبارت ها، شامل متن درس ها و تمرينات [1] و نيم نمره باقي مانده نيز در ارتباط با معني، مفرد و جمع باشد.) - مترادف و متضاد. 7-تعريب 8- اضواء قرآنية و في رحاب نهج البلاغة |
4
1
5/0 5/0 1 |
ب- قواعد (8 نمره) « صورت سؤال به زبان فارسي باشد.» نوبت اول :
|
عناوين |
نمره |
|
1- شناخت افعال ماضی و مضارع و امر و نهی ؛ ضمير ؛ إعراب؛ |
2 |
نوبت دوم ( خرداد و شهریور و بزرگسال)
|
عناوين |
نمره |
|
شناخت افعال مجرد و مزيد و كاربرد صيغه هاي مختلف آن 1 اسم جامد و مشتق1 ضمير 75/0 موصول 75/0 معرب و مبني 75/0 جمله فعليه ( فعل و فاعل و … )، مفعول به و جار و مجرور 25/1 جمله اسميه ( مبتدا و خبر و … ) 1 التحليل الصرفي و الاعراب 1 التشكيل 5/0 |
1 1 |
نوبت دوم (شهریور و بزرگسال)
عناوين |
نمره |
|
شناخت افعال مجرد و مزيد و كاربرد صيغه هاي مختلف آن اسم جامد و مشتق ضمير موصول معرب و مبني جمله فعليه ( فعل و فاعل و … )، مفعول به و جار و مجرور جمله اسميه ( مبتدا و خبر و … ) التحليل الصرفي و الاعراب التشكيل |
1 1 |
بارم بندي درس عربي (1) سال اول متوسطه كد1/204
|
پاياني نوبت اول |
نمره |
پاياني نوبت دوم |
نمره |
شهريور |
نمره |
|
درس اول |
4 |
درس اول |
5/1 |
درس اول |
5/1 |
|
درس دوم |
4 |
درس دوم |
5/1 |
درس دوم |
5/1 |
|
درس سوم |
4 |
درس سوم |
5/1 |
درس سوم |
5/1 |
|
درس چهارم |
4 |
درس چهارم |
5/1 |
درس چهارم |
5/1 |
|
درس پنجم |
4 |
درس پنجم |
2 |
درس پنجم |
2 |
|
درس ششم |
2 |
درس ششم |
2 | ||
|
|
درس هفتم |
5/2 |
درس هفتم |
5/2 | |
|
|
درس هشتم |
5/2 |
درس هشتم |
5/2 | |
|
|
درس نهم |
5/2 |
درس نهم |
5/2 | |
|
|
درس دهم |
5/2 |
درس دهم |
5/2 | |
|
جمع |
20 |
جمع |
20 |
جمع |
20 |
براي طراحي سوالات آزمون سال تحصيلي جاري، كتاب چاپ سال 91-1390 مبناي طراحي سوال كتاب فوق ميباشد.
[1] فقط تمریناتی که در خود کتاب ترجمه آنها خواسته شده است .بنابراین ترجمه همه تمرینات مد نظر نیست. در طرح سوالات سعي گردد در عبارت هاي كتاب اندکی تغييرات داده شود . امّا این کار به گونه ای انجام شود که موجب دشواری سؤال نگردد . هدف آن است که دانش آموز عین عبارات را حفظ نکند .
[2] كلمه داخل جمله داده شود و زير آن خط كشيده شود.